maandag 19 september 2011

Diagnose: Kanker - RadPlat prt 10 - R.E.S.P.E.C.T

R.E.S.P.E.C.T

Maandag 19 september gaat de 2e Chemobehandeling plaats vinden.
Zondag om 18:00 uur stond de taxi weer paraat, om mij van Amersfoort naar Amsterdam te rijden.

Aangekomen in het AvL, eerst het allerbelangrijkste op mijn kastje uitgestalt:




Om 20:00 uur is het infuus aangebracht, en vervolgens "loopt" de eerste zak, en is het voorspoelen gestart.
Ik hoop woensdag weer naar huis te mogen, dus wat de Chemo betreft: wordt vervolgd!

Zoals ik eerder afgelopen week gemeld heb, ben ik gestart met het gebruik van morfine. Dit puur als pijnbestrijding, de Radiotherapie gaat langzaam maar zeker sporen achterlaten.

Heb je wel eens opgelet, hoe vaak je op eendag eigenlijk slikt?
Ik dus ook niet, want dit is volgens mij ontelbaar.
Bij het slikken,maak je gebruik van je tong... [haha, ja, probeer maar!]

Nu geeft bij mij juist de tong problemen...
Aan de achterzijde voelt deze beurs en branderig aan. En omdat we juist de tong gebruiken bij het vele slikken, werd dat steeds minder een pretje.

Gelukkig zijn de artsen in dat opzicht helemaal klasse, dus niet eerst het eea gaan proberen... nee, direct bestrijden die pijn!

Hoewel ik nu inmiddels kan zeggen, dat de dosering iets opgehoogd moet worden [is gebeurd], geeft morfine een bijwerking: verstopping van de darmen.

Mén... Ik spreek het niet graag uit [anders gaat ze naast haar laarzen lopen], maar ik had al veel respect voor Coby.
Staat altijd voor mij, Dhariël, en tsja, voor wie eigenlijk niet klaar?

Maar na vandaag is dat respect torenhoog gegroeid.
Tsja, hoor ik je denken, wat heeft dat nu met jouw morfine gebruik, en de verstopping van de darmen te maken?

Ga ik vertellen... Coby torst een last met zich mee genaamd PDS
Dit staat voor Prikkelbaar Darm Syndroom. In de volksmond beter bekend als: moeilijk kunnen poepen.

Voor iemand zoals ik, die normaliter alleen maar aan eten hoeft te denken, waardoor mn sluitspier spontaan begint te steigeren, is het heel moeilijk voor te stellen, wat iemand met PDS voelt.

Natuurlijk steun ik haar bij deze last, daar waar ik kan...
Maar op het toilet ben je als PDS patient overgeleverd aan de grillen van de darmen.

Om terug te komen op de bijwerking van mijn morfine gebruik....
Ik heb de afgelopen twee dagen niet gepoept, en vervolgens na twee dagen een gigantische drang..... jammer joh!

Het gevoel is als volgt te omschrijven: de kogel van een tank proberen af te schieten met een klappertjespistool.

... ik ben er wel uit hoor....
Ik heb liever kanker dan PDS !

LaterZz!









Dhamarco’s Mobile & Messenger Fun.
Check je * GRATIS * dag-horoscoop!


1 opmerking:

  1. Kijk.... dit is meer mijn onderwerp, ... zulk proesten van het lachen.... ja, als het maar over poep gaat he, hahaha!

    Maar deze opluchting is jou gegund schattie! :)

    LuvU

    P.s. wordt wel weer tijd voor nieuwe laarzen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco