maandag 12 december 2011

Diagnose: Kanker - Just an update

D-day

 

Het is 12 december, en voelt als een dag voor D-Day.
vanaf het moment dat de data voor de MRI en de uitslag bekend waren, was het gedaan met de opwaartse spriraal waarin ik leek te verkeren. Koortsaanvallen, vooral 's nachts, slecht slapen, overgeven.....

De MRI is gelukkig achter de rug. Hoewel dit noodzakelijk is om goed in mn bolletje te kunnen kijken, zag ik hier tegenop als een berg.
Ik heb volgens mij geen claustrofobie [het is overigens geen hobby van me om in kleine, afgesloten ruimtes te gaan zitten] maar ik denk dat het de controle over je eigen lichaam is, die je totaal uit handen moet geven.... 
Heb je wel eens een MRI moeten ondergaan? Dan weet je denk ik wat ik bedoel...

Mijn beleving van de MRI, is dus dat je in een ronde tunnelbuis geschuiven wordt, waarbij je hoofd in een soort afgesloten harnas ligt.
Oordopjes in, koptelefoon erover heen en dan ruim 30 minuten stokstijf blijven liggen.
neenee, je kunt niet even aan je neus krabbelen, wat geheid één van de dingen is die je gaat voelen....
Je hoofd kan geen kant op....

Ik had daarnaast de pech, dat ik al een behoorlijke poos verkouden ben.
Dit gaf al wat onrust voor de MRI, maar om een beetje tot een rustige ademhaling te komen, is vrije lucht doorgang van de neusvleugels wel lekker...
Zoals gezegd, slapeloze nachten.....
Het nadeel van een tweekamer appartement, is één slaapkamer....
Lig ik dus lekker te woelen, dan woelt er automatisch iemand met me mee.....
Gelukkig zijn er veel mensen die het zien, maar ik kan het zelf niet vaak genoeg zeggen: wat heb ik een steun aan Coby.

Het liefst heb ik haar de hele dag om me heen, maar het werk geeft haar gelukkig wat afleiding.
Iets wat ik zelf nu erg mis, maar ik moet gewoon realistisch zijn, ik heb nog een lange weg te gaan.
Lichamelijk zit ik echt aan het randje. Het eten en drinken wil deze periode niet zoals zou moeten, dus ik ben volledig afhankelijk van de sonde voeding.

Ik hoop dat morgen, 13 december 2011 ons een ommekeer gaat geven, dat de onrust uit het lichaam verdwijnt.
Natuurlijk zijn wij ons er van bewust, dat je nooit zekerheid of garantie krijgt, er rijdt namelijk een hoop verkeer op de weg.....

Maar zoals Coby steeds zegt: ga eens na wat je ondertussen allemaal hebt moeten doorstaan.....
Tsja, dat is ook wel zo, maar ik ben geneigd vooruit te kijken, ik wil aansterken, beter worden, dingen doen die we leuk vinden, genieten van elkaar en van Dhariël.....

Ik mag me gelukkig prijzen dat Coby zoveel om me geeft en geduld heeft, ik ga ervan uit dat we het weer fijn gaan krijgen...
Maar nu ga ik gauw weer even liggen...

Liefs Martin











Dhamarco’s Mobile & Messenger Fun.
Check je * GRATIS * dag-horoscoop!


9 opmerkingen:

  1. Hoi Martin en Coby,

    Belangrijke dag komt eraan, heel veel sterkte namens ons ... You Can Do It ....

    Gr Anje Bo en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mart en Coby, verschrikkelijk spannend morgen. De spanning is voelbaar. Mijn duimen hebben al wat uurtjes erop zitten maar we duimen nog door. Liefs van ons en natuurlijk van dh

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We gaan voor de champagne morgen!

    dikke zoen, Barbara, Niels, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Martin en Coby

    We zullen morgen extra aan jullie denken. Heel veel sterkte.
    En inderdaad petje af voor Coby, als je van iemand houd, doe je daar alles voor.
    Maar anders om, had je het ook voor haar gedaan, zo'n lieverd ben jij ook.
    Nogmaals veel sterkte en een dikke kus van ons.

    M&A

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Martin en Coby,

    Wat hoop ik toch op het aller, allerbeste nieuws voor jullie morgen.
    Heel veel liefs en een knuffel,

    Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Martin & Coby,
    inderdaad D-day, spanning stijgt en is aan alle kanten merkbaar. Gedver...... Enorm trots op jullie allebei, jullie zijn kanjers. Al heel ver gekomen en die laatste horde morgen, die gaan we ook nemen. We duimen, duimen, duimen en duimen....... tot gauw!
    Liefs, Theo, Jolanda, Kaylee en Donnay

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Martin,

    Ik denk veel aan je en leef erg met jullie mee!
    Je wil niet weten hoe veel ik voor je/jullie duim op een goede uitslag morgen! Het moet gewoon! Hou de moed er in, je kan het!

    Zo mega veel sterkte voor morgen! En nogmaals... Denk aan je, hopelijk doet het iets positiefs!


    Liefs,
    Es x
    Ps, ook van je ex collega Franca, wens ik je heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Martin.

    Woorden schieten mij tekort op dit moment,maar mijn hoop op een goede uitslag is wel veel.
    Veel sterkte morgen.

    Groeten van Ton Corbee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Mart en Coby,
    En nu is het dan D-day! Dat je deze wedstrijd van jouw leven maar met een supergoal mag winnen! In gedachten supporteren wij mee, de duimen draaien en de kaarsjes branden.
    Heel veel sterkte,
    Jolanda, Rogier, Estelle en Quentin

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco