woensdag 30 november 2011

Diagnose Kanker: Just An Update!


Hoewel er momenteel van dag tot dag geleefd wordt, hebben we iets om naar uit te kijken: 13 december!
Gisteren (29 nov) was weer zo'n druk ziekenhuis-dagje, met diverse afspraken.
Volgens de internist van de afdeling Hoofd Hals Chirurgie ziet de wond in mijn hals er rustig uit, reden om de MRI in te plannen!
De MRI zal nu plaats gaan vinden op woensdag 7 december.
Vervolgens hoop ik op 13 december positief nieuws te ontvangen over de uitslag hiervan!
Ik besef dat er vervolgens nog een lange weg te gaan is, maar het is plezieriger werken aan herstel als je weet dat het niet voor niets is. Vooral de laatste weken merk ik dat de onzekerheid over de zware behandeling heel erg zwaar weegt. Er spoken allerlei gedachten door mijn hoofd als ik 's nachts wakker wordt doordat er een neusgat dicht zit door verkoudheid, juist aan de kant waar ik ben geopereerd.....

En de aanhoudende vermoeidheid doet ook een duit in het zakje.... of wil ik te snel?  :)
Gelukkig zijn er ook hele positieve zaken te vermelden. Zo begin ik zo nu en dan weer smaak waar te nemen. Coby zet me geregeld een hapje onder mijn neus, en merk ik gelukkig dat de overheersende kartonsmaak naar de achtergrond verdwijnt. Water kan ik ook weer naar hartelust consumeren, en ik heb me zelfs gewaagd aan een biertje!

Vanuit het AvL hebben we het al voorzichtig gehad over het afbouwen van de sonde-voeding en de pijnbestrijding, er wordt dus wel degelijk langzaam, stapje voor stapje, vooruit gekeken.
Ik heb zelfs een fiets besteld, vanwege een campagne voor de spring/summer collectie 2012 heeft mijn werkgever een fiets laten ontwerpen waar ik op slag verliefd op was!
Voor de korte stukjes wil ik straks dus iets meer gaan bewegen....



Om even terug te keren naar 13 december: voor mij persoonlijk is het getal 13 een geluksgetal.
In 1969 ben ik geboren in het Soesterkwartier, Beukstraat 13 te Amersfoort.
(bij) gelovig ben ik niet, maar ik hoop dat de datum 13 december mij gaat vertellen, waarom ik de afgelopen maanden hard heb moeten incasseren, en Coby en mij de hardnodige extra motivatie geven om te werken aan volledig herstel!

Wordt vervolgd!







Dhamarco’s Mobile & Messenger Fun.
Check je * GRATIS * dag-horoscoop!


6 opmerkingen:

  1. Hoi lieverd, We kijken naar de 13e uit. We leven met je mee,duimen en kaarsjes branden.veel liefs mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kop op Martin! Blijf denken dat je de hele wereld aan kan! Weet zeker dat dit ook gaat lukken en dat je er veel sterker uit gaat komen! Maak ze gek. Gr, Melvin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yvonne.van.der.klaauw@mcgregor.nl30 november 2011 om 12:29

    Hoi Martin,
    We duimen met je mee voor de 13e! Die champagnefles gaat echt knallen met Oudjaar :-)!

    Keep the faith!

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 13 december is een mooie dag. Vanaf dan alleen nog vooruit. Dikke zoen voor jullie alle 2.
    Barbara.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey martin schatke. Normaal is 13 een ongeluks getal. Voor al diegene die daar in geloven. Ja ja. Maar goed nu ff het volgende.... Heeft coby mijn lieve zusje je al verteld dat ons pake de 13e december uit heeft gekozen om te gaan hemelen. Nou ja gekozen:-) mss heeft onze lieve heer deze dag genomen om ons pake van ons weg te nemen. Onze lieve pake is in 1988 gestorven 1 dag voor zijn verjaardag. Op 67 jarige leeftijd. Geboorte jaar van cootje. Nu krijg jij dus op de 13e de uitslag. Zou het een toevalstreffer zijn dat op de sterfdag van pake een wedergeboorte plaats zal vinden. In de vorm van Martin. Hoop zal vanuit de hemel neerstrijken om de lievelings dochter cootje van ons pake te behoeden voor tegenslag. Zal er iets zijn tussen hemel en aarde. Mij werd wel eens verteld dat er iemand over mij waakte. Een klein iemand zou achter mij staan. Hmmm en ja ons pake was klein. In ieder geval Mart.... Van geloof,hoop en veel liefde. Kom je er niet alleen voor te staan. Op de 13e dec de sterfdag van me papsie die ik altijd blijf herinneren. Zal nu voortaan ook jij erbij zijn in mijn herrinnering. Fore better or for worse. Don't worry be happy. Dikke xus luv joe.;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Martin
    We hopen dat getal 13 je net zoveel geluk zal brengen als ons. We hebben jaren op huisnr 13 gewoond, en zelfs op vrijdag de 13 de verhuist.
    Dit alles heeft ons altijd geluk gebracht.
    Daarom hopen we dat jij en Coby de 13 de ook als positief zullen ervaren.Heel veel sterkte samen in de nog komende periode.

    Dikke kus van ons Marco en Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco