donderdag 3 november 2011

Diagnose Kanker: Just An Update!



.... 17 oktober was mijn laatste update, men, wat gaat de tijd snel!

De tijd gaat al snel als je in het dagelijks leven aan het werk bent... [en daar uiteraard plezier in hebt!]
Mijn dagen wisselden behoorlijk de afgelopen twee weken. Ik slaap veel, en heb soms het idee dat ik de hele wereld aankan... het andere moment doe ik twee stappen vooruit, en mag vervolgens vijf stappen achteruit doen....
In de afgelopen twee weken heb ik regelmatig lopen tobben met mijn neus-sonde.
Het toppunt was het afgelopen weekend, beginnende 28 oktober....

Ik kwam, zoals de laatste tijd vaker gebeurd, vrij laat mijn bed uit. Coby was op haar werk, en zij stuurt dan zodra zij op het werk aankomt een email. Zodra ik wakker uit bed kom, is het controleren van Email dan wat ik doe, ik reageer en Coby weet dat ik wakker ben.
Gaat de reactie te lang duren, dan springt ze in de telefoon.... je weet maar nooit he!

Vrijdag 18 okt was ik dus weer laat uit bed, en het zal rond 12 uur geweest zijn, ik was net uit bed en had net mijn medicijnen klaargezet om via de neus-sonde in te spuiten. De voeding loopt dag en nacht door, en deze morgen om half zes was de pomp gaan piepen omdat de voeding-zak leeg was.

Ik heb deze uitgedrukt, wat een on-christelijke tijd, half zes!
Weer lekker in slaap gevallen, resultaat: rond half twaalf uit bed....
Mijn lichaam heeft vanaf half zes dus geen voeding en vocht meer binnen gekregen, en de eerste medicijnen dus ook niet.... eerst nieuwe voeding-zak aansluiten dus!

Zo gezegd, zo gedaan....
Alles aangesloten, alleen wil de doorvoer niet lukken, oftewel, een verstopping....
Ik heb al het eea geprobeerd, wanneer Coby dus rond twaalf uur belt, ze had immers nog niets van mij gehoord.

Ik leg haar uit wat het geval is, en heb haar aangegeven dat ik op het punt sta om de slang mn neus uit te trekken, want dit heeft verder geen zin....
Coby geeft aan dat ze gaat rondbellen, we spreken af dat we zsm weer even contact hebben.

Ik heb inmiddels de sonde uit mijn neus getrokken, Coby belt terug en geeft aan dat we terecht kunnen in het streek ziekenhuis [De Lichtenberg]
Gelukkig heb ik een reserve-sonde, ik zet de boel thuis klaar en Coby is rond drie uur thuis. In het zkh verliep de inbreng voorspoedig, rond half zes weer thuis met een nieuw ingebrachte neus-sonde..

Een redelijk weekend verloopt vervolgens voorspoedig, tot dat ik zondag op maandag nacht om 3 uur recht op in bed zit en Coby wakker schrikt: "wat ben je aan het doen?!".
Ik zat daar !$#!!*%#!! met een sonde in mijn hand, die er dus wederom uit was!
Vermoedelijk is deze in mijn slaap achte mijn hand blijven hangen, tijdens het draaien van mijn lichaam denk ik dat de sonde er dus uit gefloept is....

Op maandag morgen [31 okt] heeft Coby afspraak gemaakt met het AvL zkh en de taxi, wij dus op naar Amsterdam. Gelukkig verliep het allemaal weer voorspoedig bij het inbrengen, en de aanvullende foto (of de sonde juist in de maag geplaatst is), zodat we ook weer lekker op tijd in Amersfoort zouden zijn.

Of je het wil geloven of niet..... we komen thuis aan, en ik loop linea recta naar de gootsteen omdat ik me niet zo lekker voel, en met dat ik dat denk, voel ik de sonde in mijn keel, deze kan niet meer terug gestoken worden dus her ritje naar Amsterdam was voor niets geweest!

Voor mij was dit echt de laatste keer, voor mij geen neus-sonde meer!

Op woensdag 2 november heb ik dan ook een operatie ondergaan, waarbij er een maag-sonde is aangebracht. Dit is een aansluiting op de buik naar de maag, een directe aansluiting dus.

Hoewel dit op dit moment nog aanvoelt of er een olifant over me heen is gelopen, hoop ik dat het met deze sonde niet "Zonde" van de tijd is, en dat ik weer een beetje vlot aansterk.

Resultaat van de gehele behandeling heeft me inmiddels zo'n 15kg gekost, dat merk ik uiteraard best wel.
Vermoeidheid is vooral iets waar ik tegen aan loop.... we gaan het beleven....

Ik wil verder alle mensen die een kaartje, email of op ander wijze hebben laten weten dat ze met ons meeleven, ontzettend hartelijk bedanken!
Hoewel we niet altijd reageren, zijn al de berichtjes een Xtra duwtje in de rug, dank jullie wel!

Martin & Coby







Dhamarco’s Mobile & Messenger Fun.
Check je * GRATIS * dag-horoscoop!


7 opmerkingen:

  1. Hoi Martin en Coby,ben blij weer iets van jullie te lezen, als het even duurt maak ik me al ongerust of het wel goed gaat met Martin. Hopelijk werkt de maagsonde beter dan de neussonde wat een narigheid heb je daar van gehad. Je kan het allemaal zo mooi verwoorden in je blog. Heb echt bewondering voor jullie en wat fijn dat jullie zo`n steun aan elkaar hebben. Heel veel sterkte weer voor de komende tijd.
    Heel veel liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Wat een verhaal weer..... We hopen idd dat dit beter gaat, en wensen je veel sterkte.....

    Gr Anje Bo en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Martin,

    Goed om weer wat van je te lezen. Wat een getob met zo'n sonde! Hopen dat het nu goed gaat en dat je maar snel en goed mag herstellen. Hou je taai! Groetjes, ook aan Coby,
    Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martin en Coby,

    Het is allemaal wat he dat medische gedoe, hoop dat jullie niet teveel tegenslagen gaat krijgen en dat je weer flink zult aansterken...heel veel sterkte!

    Moed...

    Je voelt je vermoeid
    je voelt je niet prettig
    het ontbreekt je vandaag aan moed
    daarom stuur ik je dit berichtje
    dan gaat het je morgen
    vast wel weer goed

    Soms is het leven zwaar...
    misschien helpt dit kleine gebaar.


    Groetjes Mootje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tosca Snellenburg4 november 2011 om 15:36

    Hee Martin en Coby,

    Ook vanuit Amersfoort-Noord wensen wij jou (jullie) alle sterkte en kracht om de volgende periode weer aan te kunnen.
    Veel liefs van Willem en Tosca, Sanne en Jesper.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey pikkie hoe gaat tie nou wou zaterdag ff buurten maar ja jullie lagen voor pampus op de bank. en terecht. lekker chillen met een filmje. denk elke dag aan je en natuurlijk ook aan me zussie die het als jou ook net zo zwaar heeft. Mijn respect voor my sissy.
    Afgelopen zondag zijn we naar het benefiet concert van de boas geweest. Ook wel leuk gehad hoor maar toch miste ik jullie daar. Wat wel fijn was, was dat een hoop mensen met je begaan zijn. Ze vroegen natuurlijk hoe het met je ging. en zo goed als ik kon vertelde ik ze over de sonde die er steeds uit ging.En dat je nu een maag sonde hebt. Affijn het is natuurlijk voor mij ook moeilijk om daar over te praten. (immers bij mij zit natuurlijk ook het meelevende verdriet). Paul,Hester, zelfs onze dansende Gerda toonde allemaal intresse. Ze groeten je allemaal. Das wel fijn natuurlijk voor je om dat te horen cq te lezen.

    Voor nu ff beterschap laat je lekker verwennen door sissy en ik kom vandeweek wel weer ff buurten.
    Een hele dikke knuffel je schone zussie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Martin

    Wat een ellende het zit ook echt niet mee,ik hoop dat het weer wat beter gaat.
    Heel veel sterkte.
    Groet Jan en Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco