dinsdag 16 augustus 2011

Diagnose: Kanker - Aanloop naar behandeling

Op 20 juli is een gedeelte van de onderkaakspeekselklier [leuk woord voor scrabble!] operatief verwijderd, tevens zijn er wat omliggende lymfen uit voorzorg weggehaald.

Dit is nu bijna een maand geleden gebeurd...
Gelukkig is de gehele operatie mij achteraf meegevallen, ik zag er namelijk tegenop als een onneembare berg. Je wordt welliswaar wakker na de operatie met een sonde in de neus, het gevoel dat er een vrachtwagen over je hoofd is gereden, maar ach.... lang leve de pijnstillers! 




Mijn kaak is ook behoorlijk te grazen genomen, er is flink gewroet bij het kaakgewricht.
Dit geeft als resultaat dat mijn mond moeizaam opengaat. Dit samen met mijn eerdere pech, de aangezichts verlamming aan de rechterzijde, geeft dat het probleem dat eten geen pretje is.... maar: lang leve de sonde voeding!

Nu na een maand, de sonde is een dag of 4 na de operatie verwijderd, merk ik wel verbetering bij het eten... het doet minder pijn als ik mijn mond open doe. Een Big Mac gaat niet lukken, maar de tosti's vandaag waren weer een teken van verbetering.

Toch moet er voldoende naar binnen gewerkt worden, ik heb nog twee weken voor de "aftrap".
29 augustus gaat de RadPlat behandeling van start. Voor mijn gevoel gaat dit de "wedstrijd" van mijn leven worden, die ik moet ondergaan en waarbij extra inzet niet per definitie beloond wordt met de overwinning.
Als ik maar voldoende weerstand op kan bouwen door voldoende te eten en te slapen [!]

tsja... slapen....
Het gaat de afgelopen twee nachten beter....
half 2 naar bed ongeveer, 8 uur wakker.... is toch zo'n 7 a 7.5 uur slaap.... als me dat de aankomende twee weken ook gaat lukken zie ik het steeds rooskleuriger worden! :)

Later!

1 opmerking:

  1. Hey, schattie!

    Goed, dat je het van je af schrijft!

    DEZE WED(STRIJD) GA JIJ WINNEN!!!!!

    Liefs van je wijffie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco