maandag 12 september 2011

Diagnose: Kanker - RadPlat prt 08

Baby get higher!

Week 3 is ingegaan, Radio Robbie part 11 is vandaag afgerond.

Ik ben nog niet over de helft, en moet erkennen dat de Radiotherapie nu zijn tol begint te eisen.
Afgelopen donderdag merkte ik bij het wakker worden, dat mijn mond wel erg droog aanvoelde.

Omdat er veel met mijn lichaam gebeurd wat nieuw is, is het vervolgens opletten of er daadwerkelijk sprake is van een echt droge mond....
Of heb ik toevallig met mijn mond open liggen slapen.... geheid dat je bij het slapen met een open mond, wakker wordt met een droge giegel!


De eerste slokjes water deze ochtend geven een onprettig gevoel bij het slikken.... chips!
Het ging allemaal van een leien dakje deze afgelopen twee weken, maar als dit de voortekenen zijn wat mij te wachten staat....

De mondhygieniste liet me donderdag de irritatie aan de binnenzijde van mijn mond zien....
Tsja... wat ik voelde, kwam wel overeen met wat ik zag!
Het weekend heb ik gelukkig wel even "bestralings-rust" genoten, maar het onprettige gevoel in de mond ging al vrij vlot over in pijn...
..... met nog 5 weken te gaan, spookt het de hele tijd door me heen.....

Vandaag stond er weer een bezoekje aan de Radio therapeut op het programma, en met zijn vraag hoe het gaat, ook direct aangegeven: niet!

De artsen in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis zijn, voorzover ik mijn artsen op dit moment kan beoordelen, stuk voor stuk mensen die om weten te gaan met hun clienten.

Zo ook mijn Radio therapeut, nadat hij even in mijn mond heeft gekeken, informeert hij of ik al iets tegen pijn gebruik, en of ik zelf naar het AvL rijd?
Beide vragen kan ik vlot met Nee beantwoorden, waarop hij begint te schrijven.
Dan gaan we vanaf vandaag beginnen met pijn bestrijding, in de vorm van morfine.
Hell yeah! Let's do it! hahaha!

In het vroege voortraject hebben we al eens besproken, hoe pijnbestrijding eventueel ingezet gaat worden.
Ik kan op dit moment nog niet beoordelen of het gaat werken.... ik wacht met mijn "eerste shot" tot Coby thuis is....

Maar wat men in het voortraject heeft aangegeven, "we gaan niet experimenteren met een pilletje hier of daar", wordt vandaag bevestigd.
Men weet gewoon precies welke bijwerkingen er op kunnen doemen, en men zal er zoveel mogelijk aan doen om "de kwaliteit van leven" hoge prioriteit te geven.

Als je de aankomende tijd wat zweverige teksten uit mijn hand ziet passeren, dan weet je waar dit aan kan liggen....

Baby get higher.....
You know that's all I'm asking for
Baby get higher ....

2 opmerkingen:

  1. Hallo Martin.

    Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
    Ik weet uit ervaring dat die morfine veel meer waarde gaat geven aan een menswaardig bestaan.
    (mijn vrouw heeft het ook toegewezezen gekregen tijdens de behandelingen die zei moet ondergaag tegen deze k<^#e ziekte).
    Hou je taai,jongen.

    Groeten van Ton Corbee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Ton!

    Ik hoop binnenkort te vertellen, wat ik van de werking van morfine vind. Ik hoop in ieder geval dat dit helpt tegen de pijn bij het slikken, buiten eten om, let maar eens op hoe vaak je slikt bij het praten! :)

    Groet
    Martin

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco