woensdag 7 september 2011

Diagnose: Kanker - RadPlat prt 07

Money, money, money!

Sinds 20 juli 2011, om 07:38 uur om precies te zijn, heb ik mijn laatste sigaretje gerookt.
Maandag 18 juli, het tijdstip is me  *hips*  helaas ontgaan, heb ik mijn laatste biertje gedronken.

Dit heeft uiteraard te maken met mijn ziekte.
Het is een feit, dat roken en drinken de gezondheid nu eenmaal niet ten goede komen.

Ik heb er bewust voor gekozen om gedurende mijn behandeling, gerekend vanaf de operatie, niet te roken, en geen alcohol te drinken.
De onthouding van alcohol is geen probleem, maar het stoppen met roken...!


Nu heb ik de steun van Coby, die dezelfde drooglegging ondergaat. [chapeau!]
In de strijd tegen Nico en Tine heeft zij eenmaal toe moeten geven... dit was op 29 augustus, de dag van mijn eerste Chemotherapie.
Co, je weet dat ik het zwak vind, maar het zij je vergeven.....
[zo, dat is ook uitgesproken....]

Stoppen met roken anno 2011 is best lucratief!
Afhankelijk van de gebruiker, hoeveel rookt hij/zij, welk merk word er gerookt....

Coby en ik vallen in de categorie "zware jongens".
Wekelijks werden er twee pakjes zware shag voor mij, en twee pakjes 3/4 voor Coby ingekocht, kosten: €28,-
Dagelijks werden er twee pakjes Camel gekocht, deze kosten €5,60
In het weekend gemiddeld 4 pakjes Camel a €5,60

Voor de vlotte rekenaars onder ons, leert dat dit de volgende som oplevert:
28 : 7    =  4,00
2  x 5,60 = 11,20
Dit maakt samen een bedrag van €15,20 per dag

Als we even verder rekenen, komen we tot de volgende [schrikbarende] bedragen:
  • januari - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • februari - 27 dagen x 15,20 = € 410,40
  • maart - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • april - 30 dagen x 15,20 = € 456,00
  • mei - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • juni - 30 dagen x 15,20 = € 456,00
  • juli - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • augustus - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • september - 30 dagen x 15,20 = € 456,00
  • oktober - 31 dagen x 15,20 = € 471,20
  • november - 30 dagen x 15,20 = € 456,00
  • december - 31 dagen x 15,20 = € 471,20

Dit is op jaarbasis een bedrag van: € 5532,80 !!
On-ge-lo-fe-lijk!

Maargoed, er is al het één en ander in rook opgegaan, we zijn er zelf bij geweest, dus achteraf zeuren heeft geen zin...
Voor de toekomst daarentegen.... humz.... voor een bedrag van € 5532,80 kun je best leuke dingen doen!

Als ik nu in de aankomende periode van de behandeling écht last van het kauwen/slikken ga krijgen, dan ga ik gewoon over op sonde-voeding.
Nu eet ik alles wat los en vast zit.... de boodschappen zijn niet aan te slepen....

De machtiging voor sonde-voeding is binnen, vandaag bestellen, morgen in huis.
Niet alleen stoppen met roken is lucratief! Het hebben van kanker is lucratief, mits je er een beetje wijs mee omgaat natuurlijk....

Je stopt met roken, nuttigd alleen sonde-voeding..... mén! We worden rijk!
Co, jij nog een lekker flesje? ... wil je er een rietje bij?

4 opmerkingen:

  1. Mén, jij hebt hier ff flink huiswerk van gemaakt, hahaha!

    Ja, lekker.... doe mij maar (Nutridrink)chocolade smaak.... die lust jij toch niet! :)

    En idd, On-ge-lo-fe-lijk!

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martin heb je wel eens uitgerekend wat het zou hebben gekost als je dat ook buiten de deur zou neuken.
    minimaal 3x per week laten we zeggen 100 euro per keer.(natuurlijk niet de eerste de beste slet van 25 euro is 300 euro per week x 52 is 15600 per jaar. Je zou er dan een baantje bij hebben moeten zoeken anders is het niet te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk weet ik wat het kost Andre, waarom denk je dat ik heb gekozen voor een vaste relatie?
    Die €300,- per week staat nu bij ons op de begroting om uit te geven in de stad! :)

    Dan begrijp je nu ook, waarom wij zoveel rookten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martin,

    Heb nu net even al je blogjes gelezen... pffff heftig allemaal, maar wat sta je er positief in zeg!!!! In april heb ik je nog gezien en dan een paar maanden later lees je dit...

    Helaas weet ik wat kanker is, mijn ouders hebben er allebei mee te maken gehad in 2008 begon mn vader en een paar maanden later mijn moeder. Deze klote ziekte treft ook al de mensen die dicht (of wat verder) naast je staan.

    Ik wens jou en ook de mensen om je heen zoals je vrouw, zoon, ouders, broer, enz. heel veel sterkte toe... En JIJ GAAT DEZE WEDSTRIJD WINNEN!!!! GO FOR IT!!!!!!!!

    Liefs Annet

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco