woensdag 24 augustus 2011

Diagnose: Kanker - Aftellen en geloof.....

1 schaap, 2 schapen, 3 schapen....... 269 schapen.... en ja hoor, weer zo'n achterlijk beest die niet over het hek kan komen!

Oftewel, slapen blijft een probleem.

Ik heb me voorgenomen om daar maar niet al te druk over te maken, dus dat doe ik dan ook maar niet.
Neem me niet kwalijk als ik dadelijk ongegeneerd zit te gapen....




Het is alweer woensdag, nog 4 nachtjes [het is nu ook nacht, maar tel ik gemakshalve maar niet mee...] voordat ik me mag melden in het AvL ziekenhuis, nog 5 nachtjes voordat "het echte werk" gaat beginnen...

Aan de ene kant is het iets waar ik naar uit kijk.... er wordt tenslotte aktie ondernomen op iets wat in mijn lichaam zit, maar daar niet thuishoort. Aan de andere kant, je mag aannemen dat ik erg tegen de behandeling opzie.

Het ergste waar ik momenteel tegenop zie, zijn de problemen die gaan ontstaan bij het slikken en de verstijving van de kaak. Dit zou vooral problemen kunnen gaan geven met eten, iets wat ik graag doe, en wat nu eenmaal nodig is om het motortje goed draaiende te houden....
Natuurlijk is het zo, dat er een kans bestaat dat ik misschien helemaal geen problemen ga krijgen bij het slikken, en dat mijn kaak juist veel soepeler gaat worden van de bestraling.....

Ieder mens reageert weer anders, is iets wat ik mijzelf voor hou, en wat anderen mij trachten te doen geloven. Als je nog behoorlijk ver van de realiteit verwijderd bent, is dat best makkelijk om daar in te geloven, het zal bij mij vast allemaal wel meevallen, ik ben verder gezond en voel me sterk... geloof ik....

Hoe dichter de realiteit nadert, des te zwaarder valt het aftellen en het geloof dat het misschien wel mee gaat vallen.... Misschien kan ik me nog vasthouden aan een lichtpuntje wat me zojuist te binnen schiet: ik ben eigenlijk nooit echt zo ziek geweest, dat ik me daardoor ook doodziek voelde....

Ik kan me daarom niet echt goed voorstellen, wat me te wachten staat. Dat geeft wel weer gepieker, want doordat ik niet weet wat me te wachten staat, wordt het hek steeds hoger, waardoor er wel weer een schaap is die niet over dat hek kan springen, en is het inmiddels half drie geweest.....

Ik ga dat hek openzetten, die schapen zoeken het maar uit!

Trustuh!

1 opmerking:

  1. .... en ja hoor.... door die klote schapen, zit jij weer te gapen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco