zondag 21 augustus 2011

Diagnose: Kanker - Chemo hoofd.....

Hey Mart, is je behandeling eerder gestart?

Zomaar een opmerking, nadat ik zaterdag besloten heb om mijn haar even lekker makkelijk, kort[er] te laten knippen [scheren in dit geval]

Ik ervaar elke reactie, elk gebaar, of het nu symbolisch is, of in woord of geschrift, alle reacties geven mij steun. Ik merk ook dat er zeer velen met mij meeleven, of beter gezegd, met ons meeleven, en dat voelt als een warme deken in een koude wintenacht.



Vanaf het begin, heb ik er voor gekozen om zoveel mogelijk via mail [mijn nieuwsbrief] en via de open social media kanalen [Twitter, Facebook en Hyves] over mijn ziekte en de daarbij behorende behandeling te vertellen.

Uiteraard om te voorkomen dat de gehele situatie een eigen leven gaat leiden, maar ook om lezers van deze berichten, te vertellen dat alles gewoon doorgaat...
Mijn zoon is nog steeds mijn zoon, die ook weer gewoon naar school gaat, en straks in september 10 gaat worden, en gaat voetballen!
Mijn ouders, mijn broer en zijn gezin, Co en ik.... mijn werk..... alles gaat door.
Natuurlijk is het vervelend wat mij en mijn naaste omgeving nu mee moet maken... maar ik ben nog steeds liefhebber van muziek, de zon, het nieuws....

Ik ben ook nog steeds voorstander van het beleid: "niet te moeilijk, als het ook makkelijk kan"...

Zo ook met mijn kapsel.
Het was al niet al te lang, maar het beetje haar op mijn hoofd, dat moet goed zitten!
Zo ga ik hooguit op het bankje voor het appartement in het zonnetje zitten als er nog geen gel of wax in mijn haar zit.
Als ik verder zou moeten, dan eerst even mn haar fatsoeneren...

Na de operatie op 20 juli, had ik een dag of 4 een infuus en een neus-sonde in, wat het wassen en aankleden behoorlijk bemoeilijkte, en dus ook mijn haar kreeg niet alle aandacht...
En dan afgelopen vrijdag, het aanmeten en vervolgens aftekenen van het masker, waarmee ik de aankomende periode van 7 weken elke werkdag mee te maken ga krijgen...
Resultaat: haar door de war!

Op dat moment besloot ik te kiezen voor gemak: kort!

Dus nee mensen, de behandeling is nog niet gestart.... maar ook mijn leven gaat gewoon door.
Ik ben en blijf een ijdeltuit, heb een hekel aan vlekken op mijn kleding, en een grotere hekel als mijn haar in de war zit! :)

Note: de gedachte die bij veel mensen speelt, dat je van chemo kaal wordt is niet correct.
Chemotherapie is de benaming van een behandeling met medicijnen. Afhankelijk van het toegepaste medicijn, zijn er daarom ook verschillende soorten bijwerkingen.
Ik zal in een volgend bericht uitgebreid[er] terug komen op dit onderwerp.

LaterZz!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco