maandag 29 augustus 2011

Diagnose: Kanker - RadPlat prt 02

Yesss!

de strijd van Chemo Kasper en Radio Robbie zijn gestart!

Ongelooflijk eigenlijk, dat je best een opgelucht gevoel kan hebben bij het krijgen van Radiotherapie, en bij Chemotherapie....

Vanmorgen om 09:30 uur stond er een afspraak met de afdeling Audiometrie. Het gehoor zal in de hoge tonen aangetast worden. Dit zal ik dus in de gaten moeten houden de aankomende weken.....

Om 10:15 uur is de cytostatica [cisplatin] aan mijn infuus gekoppeld, om in 4 uur volledig ingelopen te zijn.
Chemo Kasper: Go for it!
Dit is keurig gelukt, waarna de infuus-slangen doorgespoeld werden, en er al direct gestart werd met naspoelen.... 7 liter naspoelen in 2 dagen tijd...

Even voor 15:00 uur zat ik in de wachtkamer voor de eerste Radiotherapie. 15:15 uur werd ik geroepen, en nadat deze newby verteld was wat er de aankomende 7 weken gaat gebeuren, en nadat ik mijn gebitsbescheming in had, nam ik plaats op de bestralings-tafel. De kap werd geplaatst, en de twee "Radio Robbie zusters" gingen naar de beschermde ruimte.

Dit keer was anders dan de vorige keer tijdens de CT-scan. Ik lag nu iets rustiger, maar voelde mn halsslagader wel tegen de kap aan kloppen. Tot overmaat van ramp weigerde de scanner verdere dienst toen de laatste cyclus [1 cyclus = 1 omwenteling rond mijn hoofd] van twee bijna voltooid had....

F*ck, dat heb ik weer.... techneut was gelukkig snel ter plaatse, deze heeft vermoedelijk de reset knop een keer ingedrukt, waarna de 2e cyclus voltooid werd...
Al met al een minuut of 5 extra op een harde tafel, met een masker om je hoofd waardoor je die met geen mogelijkheid kan bewegen....

maargoed, ik heb het overleefd! :)

Vanavond zou mijn collega Hester een bakkie komen doen. Nu had Coby toch behoefte om mij Live te zien, dus is zij samen met Hester gekomen, heel leuk en lief!

Op dit moment zijn de vuurdopen me mee gevallen.
Ik heb welliswaar een opgeblazen gevoel in mijn maag, en een aanhoudende hoofdpijn, en daardoor wel het idee dat het medicijn icm de radiotherapie langzaam begint te werken......

Hoe dit verder uit zal pakken moeten we even afwachten. Ik kan verder ook niet meer beschrijven dan het gevoel in mijn maag,en de hoofdpijn, het is vooral mijn eigen gevoel...

Morgen staat de RT [RadioTherapie] om 8 uur gepland. Ik heb de wekservice gevraagd mij te wekken, dus ik ga als een Jekko proberen te pitten!

[met dat ik dit schrijf, gaat mijn kamergenoot, die vandaag eveneens zowel Chemo als bestraling "heeft genoten" half dood lijkt het.... misschien toch maar koptelefoon ophouden......]

LaterZz!


Martin Dhamarco's Diagnose: Kanker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco