dinsdag 30 augustus 2011

Diagnose: Kanker - RadPlat prt 03

Vandaag niet zoveel bijzonders te vermelden.

De Radiotherapie stond vandaag gepland om 8:00 uur, een vroegertje dus. Hoewel ik voor de zekerheid gevraagd heb om mij om half acht te wekken, was dat niet nodig.Ik heb een beetje geslapen, maar dus ook een aantal keren wakker geweest.

De tweede keer Radiotherapie, het lijkt erop dat er al routine in begint te komen... electronisch melden dmv het scannen van mijn barcode, even wachten in de juiste wachtruimte, je naam horen roepen, waarna je naar binnen kan en nog even moet wachten totdat de patient voor je helemaal klaar is...
Dan krijg je het sein om de bestralingsruimte binnen te komen en pak ik de beschermings bitjes voor mijn gebit. Dan liggen op de tafel, masker op en kan de bestraling beginnen.
een minuut of 6 verder is het alweer klaar, en komen de "Radio Robbie Sisters" mijn masker weer losmaken, en kan ik mijn bitjes even reinigen en in mijn eigen bakje wegzetten.



Op de bestralingstafel was al te merken dat ik hele moeie ogen had, en dit heb ik eigenlijk de gehele dag wel gehad. Na de bestraling heb ik wel mijn ontbijtje genuttigd, yoghurt met muesli dit keer.

Ook mijn lunch, twee tosti's heb ik lekker weg zitten smikkelen. De koffie heb ik voor de rest van de dag laten staan, deze ging mij wat tegenstaan.
Na de lunch ben ik lekker op mijn bedje gaan liggen, en in slaap gevallen.
De Revalidatie arts waarmee ik een afspraak had, heeft mij gewekt en zij heeft mij uitleg gegeven welke diciplines ingeschakeld kunnen worden, als ik dat nodig acht, om de kwaliteit van leven voordat ik kanker had, zoveel mogelijk te benaderen nadat de behandeling achter de rug is...

Rond een uurtje of vijf heb ik me weer overgegeven aan mijn zware oogleden, en werd om 18:30 uur wakker. Weer een hele diepe slaap, ditmaal ben ik niet wakker geworden toen me verteld werd dat het eten neergezet was.... De soep was nog net te doen, verder alleen de kwark, en het latere waterijsje konden me nog bekoren. Het opgeblazen gevoel wat gister op is komen zetten is niet weggegaan.
Ik heb wat frequenter een vorm van een oprisping.... een soort inwendige hik of boer.

Wat ik de afgelopen tijd min of meer heb ontlopen, is toegeven aan de vermoeidheid overdag.
Slapen overdag, wakker liggen in de nacht, is mijn gedachte.
Ik laat het nu echt over aan het gevoel, moe is moe, nietwaar?

Al met al toch een redelijk berichtje geworden, maar zoals ik al begon, vanaf deze plek, een ziekenhuisbed in het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis, valt dit onder de noemer  " geen bijzonderheden"....

Morgenochtend wordt mijn bloed afgenomen, eind vd ochtend zal uit de resutaten daarvan beoordeeld worden of ik naar huis mag. Ik heb morgen de bestraling om 13:45, dus het zal dan eind vd middag zijn voordat ik weer thuis ben.... gelukkig!


LaterZz!

1 opmerking:

  1. Hey schattie!

    ..... idd, hopelijk vandaag naar huis....lekker in je eigen bedje liggen/slapen!
    Kan ik weer lekker tegen je aankruipen want die teddybeer naast mij, begint me nu behoorlijk te vervelen! :)

    Liefs van je wijffie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter!

Groet,
Martin Dhamarco